تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

ابداع نوعی عینک که قابلیت فوکوس خودکار دارد!

  

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای دیدن چیزهای مختلف (مثلاً مطالعه و یا مشاهده مناظری که در فاصله زیادی قرار دارند) به چندین عینک و یا لنز احتیاج دارید؟ دیگر نگران نباشید، چون عینکی ابداع شده که لنزهای آن به راحتی قابل تنظیم است ,در ادامه با ما همراه باشید ....      

گروهی متشکل از دانشمندان و مهندسین الکترونیک از دانشگاه یوتا دستگاهی ابداع کرده‌اند که لنزهای آن با توجه به چیزی که کاربر به آن نگاه می‌کند به صورت خودکار تنظیم می‌شود. به این ترتیب کافی است این عینک‌ها را به چشم بزنید تا به صورت اتوماتیک با توجه به چیزی که به آن نگاه می‌کنید تنظیم شوند و بهترین حالت دید را در اختیار شما قرار دهند.

این لنزها از گلیسیرین مایع درست شده‌اند (از این ماده در کرم‌های مرطوب کننده و لوازم آرایشی استفاده می‌شود) و در قابی که از مواد پلاستیکی و ارتجاعی ساخته شده قرار گرفته‌اند. پشت این لنزها نیز سه فعال کننده مکانیکی وجود دارد که با عقب و جلو کردن این قاب انحنای لنزها را تغییر داده و باعث می‌شود که کاربر بهترین دید را داشته باشدهمچنین یک فاصله‌یاب در این عینک تعبیه شده که با استفاده از امواج فروسرخ محلی که کاربر به آن نگاه می‌کند را تشخیص داده و به فعال کننده‌های مکانیکی دستور می‌دهد که شکل لنز را با توجه به فاصله تنظیم کنند.

همانند اکثر گجت هایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، این عینک نیز دارای یک اپلیکیشن مخصوص است که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود. کاربران بار اولی که این عینک را خریداری می‌کنند باید وارد تنظیمات این اپلیکیشن شده و مشخصات و نسخه عینک خود را وارد کنند. سپس این اپلیکیشن با استفاده از بلوتوث به دستگاه متصل شده و تنظیمات را اعمال می‌کند.

همانطور که در تصاویر می‌بینید این دستگاهها چندان زیبا و مطابق با مد روز نیستند، البته با توجه به اینکه استفاده از عینک‌هایی با فریم بزرگ به تازگی دوباره رواج پیدا کرده است شاید این محصول نیز مورد استقبال خوبی قرار بگیرد. نمونه اولیه این عینک‌ها در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشته شد، اما کارلوس ماسترانگلو (Carlos Mastrangelo) مدیر این پروژه اظهار داشته که مدل‌های ظریف‌تر و جذاب‌تر این عینک‌ها تا سه سال آینده وارد بازار خواهد شد.این دستگاه مشکلاتی نیز دارد. بسیاری از افراد با عوض شدن شماره چشم خود برای اینکه تنوعی در ظاهر خود ایجاد کنند عینک خود را نیز تعویض می‌کنند اما این دستگاه باعث می‌شود تا افراد هیچ زمانی نیاز به تغییر عینک نداشته باشند. همچنین این وسایل با باتری کار می‌کنند و کاربران مجبورند تا همانند بسیاری دیگر از وسایل شخصی خود آنها را نیز شارژ کنند، و نکته‌ی آخر اینکه این عینک‌ها دارای قطعات مکانیکی‌ای هستند که تعمیر آنها مطمئناً هزینه بالایی خواهد داشت.

با این حال محققین دانشگاه یوتا در صورتی که قادر باشند تا دستگاه ظریفتر و زیباتری را به بازار عرضه کنند، می‌توان امیدوار بود که این عینک‌ها مشکل بسیاری از افراد را که به چندین عینک احتیاج دارند حل کنند. افراد مسن‌تر با توجه به اینکه جزو مشتریان اصلی لنزهایی با دو فاصله کانونی هستند، در صورتی که به تغییر فریم علاقه نداشته باشند و از تعویض لنز برای کارهای مختلف خسته شده باشند، به احتمال زیاد از این عینکها استقبال خواهند کرد.           

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد