تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

دارت های مجهز به GPS

  

بیشتر شبیه فیلمهای هالیوودی است در حالیکه صدای لاستیک ها خیابانها را پر کرده خودروی مظنون به سرعت از کنار خودروی پلیس عبور می کند.اما افسر پلیس بجای  آغاز تعقیب و گریز و به خطر انداختن جان سایر شهروندان یک ردیاب GPS را به سمت خودروی مظنون شلیک می کند ,در ادامه با ما همراه باشید ....                        
با چسبیدن ردیاب به بدنه اتومبیل , پلیس می تواند براحتی هر لحظه از مکان خودور با خبر می شود بدون آنکه آن را تعقیب کند و در صورت لزوم با بستن مسیر در یک مکان مناسب مظنون را به دام بیاندازد.
هرچند روش ذکر شده کمی تخیلی به نظر می رسد اما دپارتمان پلیس آروادا در ایالت کلرادو بجای تعقیب از این روش برای ردیابی خودرو های متواری استفاده می کند.
ایده این کار توسط شرکتی بنام StarChase انجام شده این شرکت با طراحی  دارت های متصل به GPS پلیس  را از انجام بعضی عملیات خطرناک  بی نیاز کرد ه است.محل قرار گرفتن این دارت ها در محفظه ای در جلوی خودروهای پلیس  است و در مواقع ضروری با فرمان افسر به سمت اتومبیل مظنون شلیک می شوند.جالب اینکه این دارت ها بقدری از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار هستند که امکان کنده شدن آنها از روی بدنه براحتی وجود ندارد.
یکی از افسران پلیس آروادا درباره این ایده گفته : هدف اصلی این فناوری اینست که نیروها و جامعه خود را امن تر نگه د اریم.این شیوه نا زمانی که پلیس بدرستی از این دارت ها استفاده کند و آسیبی متوجه شهروندان عادی نباشد بکارگیری آنها برای متوقف کردن مجرمین ایرادی ندارد.

آنطور که این شرکت ادعا کرده در حال حاضر 30 ایالت از دارت های GPS ساخت این کمپانی استفاده می کنند.پلیس اروادا نیز گفته که در 9 ماه گذشته موفقیتی 85 درصدی را در بکارگیری این ردیاب های چسبناک تجربه کرده است.          

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد