تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

تاچ آی دی اپل جانشین کلید اتومبیل شما می‌شود!

  

امروزه آیفون می‌تواند به جای کیف پول، دوربین و چراغ قوه عمل کند اما به زودی جایگزین یکی دیگر از اجزای کاربردی روزمره یعنی کلید اتومبیل شما نیز خواهد شد ,در ادامه با ما همراه باشید ....       

بلومبرگ گزارشی مبنی بر ساخت اتومبیل خودران توسط اپل منتشر کرده که در بخشی از آن ذکر شده:«مدیران اپل طرحی از یک اتومبیل خودران در ذهن دارند که قادر است راننده خود را از طریق اثر انگشت شناسایی کند و تنها با فشردن یک دکمه حرکت را آغاز کند.»

به طور کلی چه اپل ساخت اتومبیل خودران را عملی کند چه از ساخت آن دست بکشد، باز کردن قفل و شروع به کار کردن اتومبیل به وسیله آیفون ایده جذابی به نظر می‌رسد. اپل از سال 2014 بر روی ساخت یک اتومبیل خودران کار می‌کند اما به دلایلی تاکنون این روند به درستی طی نشده و بسیاری از کارکنان قرارداد خود را فسخ کرده اند.

اما اکنون به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا پایان سال 2017 از هدف نهایی خود رونمایی کند و در آن زمان می‌توان به صورت واضح با تصورات این غول کوپرتینویی در زمینه اتومبیل‌های خودران آشنا شد. با این حال ایده اپل مبنی بر بازکردن قفل اتومبیل به وسیله تلفن همراه چندان جدید نیست.

در واقع اگرچه اپل در می 2016 پتنتی در رابطه با ارسال پیام فعالسازی برای باز شدن قفل اتومبیل به ثبت رساند اما پیش از این نیز اپلیکیشن ها و نرم افزارهای دیگری در این رابطه منتشر شده بودند که از این بین می‌توان به Viper SmartStart و برنامه اختصاصی BMW اشاره کرد که به راننده اجازه می‌دهند قفل اتومبیل خود را به وسیله گوشی هوشمند باز کند. هیوندای نیز اپلیکیشینی تحت عنوان BlueLink دارد که حتی با دستگاه‌های پوشیدنی اندرویدی کار می‌کند و امکان باز کردن قفل اتومبیل، نشانه گذاری موقعیت و روشن شدن موتور را در اختیار کاربر می‌گذارد.

با این وجود ایده باز کردن قفل اتومبیل به وسیله سنسور اثر انگشت آیفون، جذاب به نظر می‌رسد و امیدواریم مجبور نباشیم برای مشاهده این تکنولوژی تا سال 2017 منتظر بمانیم.           

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد