تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

شنود از طریق ویبره‌ی تلفن هوشمند

   

  

    به گزارش واحد امنیت سایبربان؛ تا این لحظه روش‌های مختلفی برای شنود مکالمات از طریق تلفن هوشمند کاربر شناسایی و معرفی شده است؛ اما به‌تازگی روشی جدید برای شنود پیدا شده که بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسید. ری چودری (Roy Choudhury) و نیروپام روی (Nirupam roy)، استاد و دانشجوی دکترای دانشگاه ایلینوی آمریکا (University of Illinois at Ubana-Champaign)، گزارشی را با نام ویبرافن (Vibraphone)، منتشر کردند که بر اساس آن موتور ویبره‌ی تلفن‌ها را نیز باید در لیست ابزارهای شنود مکالمات قرار داد,در ادامه با ما همراه باشید ....      

ایده‌ی مطرح شده در گزارش، ساده است. موتور ویبره‌ی تلفن می‌تواند مانند یک بلندگو عمل کرده و هر بلندگو می‌تواند یک میکروفن باشد. موقعیت یک سطح مغناطیسی را می‌توان با تغییر ولتاژ ورودی تغییر داد؛ به همین وسیله می‌توان موتور ویبره را به یک میکروفن یا بلندگو تبدیل کرد. البته هک کردن و شنود مکالمات از طریق موتور ویبره به‌صورت عادی ممکن نیست. هکر برای این کار ابتدا باید به تلفن هوشمند کاربر مورد نظر خود دسترسی داشته و مجدداً موتور را سیم‌کشی کند تا بتواند از آن به‌عنوان یک میکروفن استفاده کرد؛ با وجود این، قابل‌ذکر است که انجام این سیم‌کشی در کمتر از دقیقه قابل انجام است.

در گزارش یاد شده آمده است آزمایش موردنظر تنها با موتورهای ویبره‌ی محرک رزونانس خطی (LRA) انجام گرفته و مشخص نیست آیا موتورهای ویبره‌ی قدیمی که یک وزنه را به حرکت در می‌آوردند نیز توانایی هک شدن دارند یا نه.

پس از پیکربندی مجدد تلفن هوشمند، موتور ویبره به صداهای محیط واکنش نشان داده و با تغییر ولتاژ شروع به دریافت آن‌ها می‌کند. علت این موضوع شباهت موتور ویبره‌ی محرک رزونانس خطی به ساختار بلندگوها اعلام شده است.

البته کیفیت صدای ضبط شده توسط موتور ویبره با میکروفن اصلی تلفن برابر نیست؛ اما نرم‌افزارهایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن صدای به دست آمده را بازیابی کرد و کیفیت آن را تا حد زیادی افزایش داد.

روش هک ذکر شده تنها در تلفن‌های هوشمند کارایی ندارد. با وجود این که دستبندها، ساعت و بسیاری دیگر از ابزارهای هوشمند میکروفن ندارند؛ اما هنوز می‌توان به کمک موتور ویبره‌ی درون آن‌ها به شنود مکالمه‌ی انجام شده توسط کاربران پرداخت.     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد