تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

      

شیشه‌ای که در یک ثانیه از حالت شفاف به مات تبدیل می‌شود

محققان هاروارد موفق به تولید نوع جدیدی از شیشه شده‌اند که با استفاده از جریان برق از حالت شفاف به نیمه شفاف و مات تبدیل می‌شود.

آیا شما نیز به داشتن خانه‌ای پر نور علاقه دارید اما مجبور هستید در برخی از مواقع برای حفظ حریم شخصی خود از پرده‌های ضخیم و تاریک استفاده کنید که موجب دلگیر شدن خانه می‌شوند؟ آنچه به آن نیاز دارید پنجره‌ای است که می‌تواند با فشردن یک دکمه، نور را به خانه شما راه داده و با فشار دادن مجدد دکمه، شیشه را مات کرده و حریم شخصی خانه شما را حفظ کند,در ادامه با ما همراه باشید ....            شیشه‌های قابل تنظیم، که از حالت شفاف به حالت مات تغییر شکل می‌دهند، پیش از این نیز با ساختارهای نانوکریستال معرفی شده بودند. اما این شیشه‌ها هزینه بسیار بالایی دارند و فرآیند تولید آنها پیچیده است.

 به همین دلیل محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی John A. Paulson هاروارد شیشه‌های قابل تنظیم جدیدی را طراحی کرده‌اند که بسیار ارزان‌تر ساخته می‌شوند. ایده ساخت این شیشه‌های جدید قرار دادن یک ورق شیشه بین دو ورق الاستومر نرم و تمیز است. این دو ورق الاستومر با یک پوشش از نانوسیم‌های نقره اسپری شده‌اند. به همین دلیل تولید این شیشه‌ها بسیار آسان خواهد بود. در گذشته برای تولید شیشه‌های قابل تنظیم از روشی به نام Vacuum Deposition استفاده می‌شد.

 به گفته یکی از محققان، از آنجا که این روش تولید جدید یک رویداد فیزیکی بوده و مبتنی بر واکنش‌های شیمیایی نیست، راهی بسیار ساده و ارزان‌تر برای در دسترس قرار دادن پنجره‌های تجاری قابل تنظیم است.

 نانوسیم‌ها در حالت عادی بسیار کوچک هستند و به این ترتیب پنجره از دید انسان کاملا شفاف به نظر می‌رسد. اما اگر یک جریان برق وارد پنجره شود، نانوسیم‌ها شروع به حرکت کرده و به یکدیگر نزدیک می‌شوند. به این ترتیب ورق الاستومر تغییر شکل داده و نور دریافتی را پراکنده می‌کند و سطح شیشه در کمتر از یک ثانیه مات خواهد شد. اگر جریان الکتریکی به میزان کافی قوی باشد، پنجره کاملا مات خواهد شد. این محقق ورق الاستومر تغییر شکل داده را به پوششی از یخ روی یک دریاچه تشبیه کرده است. اگر لایه یخ زده دریاچه صاف و هموار باشد، شما می‌توانید درون دریاچه را ببینید، اما اگر لایه یخ زده به شدت خط و خش داشته باشد، شما نمی‌توانید درون دریاچه را ببینید.
دانشگاه هاروارد پتنتی برای این شیشه قابل تنظیم ثبت کرده است و محققان در تلاش هستند تا با نازک تر کردن فیلم‌های الاستومر، جریان برق مورد نیاز برای مات کردن شیشه را کاهش دهند.

         

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد