تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز
تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

تازه های فناوری به قلم فروشگاه کرمی

وبلاگ رسمی فروشگاه کرمی ; نماینده ی رسمی محصولات ال جی در استان البرز

آیا رویای پیوند سر انسان به حقیقت خواهد پیوست

   

    ممکن است شبیه به یک فیلم ترسناک به نظر برسد ولی یک جراح ایتالیایی میگوید احتمالا میتوان تا یک سال دیگر اولین پیوند سر انسان را انجام داد. دکتر Sergio Canavero جراح ایتالیایی که در مرکز تحقیقاتی Turin Advanced Neuromodulation Group کار میکند اعتقاد دارد که با این کار میتوان جان تعدادی از بیماران مبتلا به بعضی بیماری های صعب العلاج مانند سرطان های پیشرفته را نجات داد ,در ادامه با ما همراه باشید ....     

دو مانع عمده پیوند سر یکی مشکل بودن اتصال نخاع گردنی و دیگر رد پیوند به توسط سیستم دفاع ایمنی بدن است با این حال او عقیده دارد که با پیشرفت هایی که تاکنون صورت گرفته است میتوان بر این مشکلات فایق آمد و مطالعات اخیر بر روی حیوانات نشان داده است که این کار عملی است.

ایده پیوند سر چیز جدید نیست. در سال 1970 دکتر رابرت وایت در امریکا سر یک میمون را به بدن میمون دیگری پیوند زد. گرچه حیوان میتوانست ببیند، بشنود، بچشد و بو کند ولی نمیتوانست اندامش را حرکت دهد چون جراح نتوانسته بود نخاع خارج شده از سر را به نخاع ستون فقرات پیوند بزند. حیوان پس از ده روز به علت رد سر به توسط سیستم ایمنی فوت کرد.جهان با سرعت سرسام آوری پیش می رود و حوادث و اتفاقات یکی پس از دیگری به وقوع می پیوندد. همه چیز در حال گشتن، شدن و گردیدن است، بی آنکه لحظه ای بایستد و توقف کند. علوم مختلف نیز از این قاعده مستثنا نیستند و در هر روز و در هر ساعت، دانشمندان با تعمق در علوم مختلف، می خواهند تا درهای بسته و ناشناخته جهان را به سوی روشنایی های دانایی باز کنند؛ اما گاه برخی از این اقدامات، غیر منطقی و حتی جنون آمیز به نظر می رسد و سوالات بسیاری را برمی انگیزد.
بنا بر این گزارش، سال گذشته، «سرجیو کاناورو» جراح و عصب شناس ایتالیایی، در زمینه پزشکی اعلام کرد که قصد دارد تا در سال 2017 میلادی نخستین پیوند سر در جهان را انجام دهد. این عمل جراحی روی جوان 31 ساله روسی و مهندس کامپیوتر به نام «والری اسپیرودونوف» انجام خواهد شد. او از بیماری نادر وردینگ هافمن رنج می برد. این بیماری با تخریب عضلات فرد بیمار قدرت حرکت را از او می گیرد.      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد